Tuesday, January 18, 2011

offline messages~

saja untuk meng'update' blog ni..

HIDUP KITA CUMA 3 HARI:- Semalam : Sudah menjadi sejarah Hari ini : Apa yang sedang kita lakukan Esok : Hari yang belum pasti Hisablah hari pertama semoga hari yang kedua kita lebih baik dari hari yang pertama. Jangan mengharap hari yang ketiga kerana mungkin ajal kita pada hari yang kedua..-Renungn brsama.;- )...k.Yana gtg Cairo..


Kata Imam Hassan Basri: " Orang yang bertaqwa itu adalah apabila dia berjumpa dengan seseorang , maka dia akan berkata : orang ini lebih baik dariku." YA RAHMAN, YA RAHIM, kurniakan kami kasih sayang sesama kami, ajari kami husnu zhon (bersangka baik) sesama kami, ikhlaskn hati kami dalam setiap amalan.. ..k.Wani gtg Azhar..

Kata Syeikh Al- Husaini: Beberapa tanda org yg berkarat hatinya, 1. Mereka tidak sedih ketika ketinggalan melakukan amal baik 2. Mereka tidak merasa menyesal pabila melakukan kesalahan 3. Sentiasa berkawan dgn org yg sentiasa lupa kepada NYA. YA WAHAB, YA SAMI', YA MUQIIT, keluarkan kekotoran dunia dari hati kami, perbaiki sifat buruk kami, kuatkan peribadi kami. ..k.Aisyah dirasat...

No comments:

Post a Comment