Friday, July 31, 2009

akukah MUNAFIK itu?

Akukah..
Akukah munafik itu
Yg solatnya dikerjakan dalam kmalasan..
Yg solatnya ditunaikan utk riya dan sanjungan..
Yg solatnya didirikan bukan krn kikhlasan..

Akukah..
Akukah munafik itu
Yg senang mngucapkan kata
Tanpa mnghiraukan kbenaran kata-kata
Yg mudah mmegang amanah
Tapi alpa dalam pnjagaan
Bahkan mudah mngkhianati
Yg sering mngucap janji-janji manis
Tapi trlalu cepat dilupakan

Ya Allah..
Maafkan diriku
Kerana diri ini slalu dalam golongan itu
Kerana diri ini xsedar akan kmunafikan diri sendiri
Bahkan slalu mngkritik ksalahan orang lain..

Ya Allah..
Ampuni daku..
Berikan aku ksedaran
Untuk sntiasa istiqamah mnjaga diri
Ampunilah hambaMu yg hina ini
Kerana tidak bisa mgotakan janji-janjiMu
Terimalah aku skadarnya
Maafkan ksilapanku dalam mujahadah ini
Kerana aku hanya insan biasa
Kerana aku hanya hamba
Yg tidak mungkin sempurna
yg pasti brbuat ksalahan
walau aku cuba mnhindarinya..
maafkan daku Tuhan.. 11 rejab 1430,11.04 pm

No comments:

Post a Comment